مقالات مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM چیست؟مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM مخفف Customer Relationship Management یک استراتژی کسب و کار است که به منظور بهبود ارتباط با مشتریان و افزایش رضایت آنها انجام میشود. CRM شامل فرآیندها، سیستمها و فناوریهای مختلف است که به شرکتها کمک میکند تا اطلاعات مشتریان خود را جمعآوری، ذخیره، تحلیل و به نحو بهینه استفاده کنند. چگونه CRM فروش شما را افزایش میدهد؟مدیران فروش و بازاریابی در حال حاضر با چالشهای فراوانی روبرو هستند و همچنین باید با تمامی تغییرات رو به رو شوند. رقابت بسیار شدید و برای موفقیت در بازارهای امروزی، لازم است که شما به دنبال رویکردهای نوآورانه باشید. یکی از راههای بهبود عملکرد شما و افزایش فروش، استفاده از سیستم CRM مدیریت ارتباط با مشتری میباشد. مدیریت تجربه مشتری: ارتباطی عمیق با مشتریانمدیریت تجربه مشتری یکی از مهمترین عواملی است که بر توسعه و پیشرفت یک سازمان تأثیر میگذارد. تجربه مشتری نقش بسیار حیاتی در ایجاد احساسات، باورها، و افکاری است که در ذهن مشتریان ایجاد میشود. مدیریت ارتباط با مشتری: کلید موفقیت در دنیای کسب و کار امروزیمدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM مخفف Customer Relationship Management یک استراتژی کسب و کار است که به منظور بهبود ارتباط با مشتریان و افزایش رضایت آنها انجام میشود. CRM شامل فرآیندها، سیستمها و فناوریهای مختلف است که به شرکتها کمک میکند تا اطلاعات مشتریان خود را جمعآوری، ذخیره، تحلیل و به نحو بهینه استفاده کنند. تاریخچه و تعاریف مدیریت ارتباط با مشتریمدیریت ارتباط با مشتری یا CRM به عنوان یکی از مفاهیم کلیدی در عصر امروز شناخته میشود که به بهبود رابطه و ارتباط بین سازمان و مشتریان میپردازد.