مشاوره فروش - مدیریت فروش حرفه‌ای | Sales Consulting

 

مشاوره فروش به سبک قدیمی و غیر علمی داستانی تکراری و حتی کسل کننده خواهد بود (زیرا مدیر هر سازمان  در موردفروش تجربه زیادی دارد و چنین توصیه هایی برای آنها غیرقابل قبول است) و از طرف دیگر، در پایان مدت قرارداد هم تغییری در سیستم مدیریت فروش ایجاد نخواهد شد. تفکر فروش در ایران از حالت سنتی خارج‌شده و علت آن افزایش خرد جمعی و ارتقاء سطح علمی خریداران، آگاهی  و دسترسی به منابع اطلاعاتی ناب است.

 

• با پشتیانی علمی و همچنین تجربه علمی مشاوره فروش حرفه‌ای Professional Sales Management در بازار عمده و خرد فروشی (محصولات و خدمات) معمولی و حتی تخصصی مانند دارو و تجهیزات پزشکی در داخل و خارج کشور، بر آنیم تا تجربه های علمی و عملی را در اختیار سازمان‌های ایرانی قرار دهیم. نقش ما ارائه راه‌حل عملی بر اساس استراتژی‌های تنظیم شده سازمانی شماست. ل آموزش مدیریت فروش حرفه‌ای برای مدیران واحد فروش و سرپرستان فروش منطقه‌ای و سرپرستان فروش بین‌المللی. • مهندسی و تحلیل فروش، تشخیص فرآیند فروش اینترنتی، تلفنی، حضوری • آموزش تکنیک‌های فروش حرفه‌ای برای افزایش موفقیت تیم فروش و فروشنده. ‌ ارائه برنامه آموزشی و نقشه راه برای اطمینان و جلوگیری از عدم موفقیت دوره‌ آموزش فروش حرفه‌ای. • تعیین استراتژی فروش.

 

البته این آگاهی در بین خریداران سایر کشورها جهان ازجمله کشورهای پیشرفته بیشتر است، زیرا که آنان در طول شبانه‌روز، در مقابل امواج کوبنده تکنیک‌های پیشرفته فروش و بازاریابی قرارگرفته و این مشتریان ازلحاظ دسترسی سریع و بی‌واسطه به منابع اطلاعاتی منصف و واقعی در مورد کالاها و یا خدمات از کشورهای جهان سوم آزادتر بوده و به خریداران خبره و حرفه‌ای تبدیل‌شده‌اند. فروش، یک بازی فوتبال است، بین دو تیم  فروشندگان  و خریداران، که در انتها هر دو تیم با نتیجه برد-برد زمین را ترک خواهند کرد.

 وظایف مشاور فروش
  • مشاور فروش نقش واسط بین شرکت و مشتری، ارتقاء فروش محصول و خدمات و ایجاد یک رابطه تجاری طولانی مدت. یک مشاور فروش می تواندبه یک سازمان و یا یک فرد مشاوره فروش دهد.
  • مشاور فروش میتواند توسط شرکتی استخدام شود (در این صورت حقوق دریافت خواهد کرد) و یا به طور موقت با شرکت به صورت مشاوره پروژه‌ای/ مشاوره ساعتی خدمات مشاوره فروش را ارائه دهد.
  • مشاور فروش باید مسئول شناخت نیازهای مشتریان در منطقه فروش سازمان باشد و با جمع آوری اطلاعات در مورد محصولاتی که در آن منطقه به فروش می رسند ، ارتباط مناسب با خدمات پس از فروش سازمان را برای رفع نقاط ضعف برقرار کند تا نقاط ضعف خدمات پس فروش را به درستی درک نماید.
  • مشاوره فروش باید تکنیکهای فروش را بررسی کرده و نقاط ضعف آنها را تعیین کرده و روشهای صحیح متناسب با فرهنگ و سیاستهای فروش سازمان را جایگزین آنها کند.
  • مشاور فروش باید بتواند آموزش مورد نیاز تیم فروش را تعیین کرده و تیم فروش را بر اساس نیازها و روش ها آموزش دهد.
  • مشاور فروش حرفه ای باید راه حل هایی برای افزایش اعتماد مشتری به سازمان داشته باشد.
نکات کلیدی مسوولیت های مشاوره فروش
  • مزایای محصولات و خدمات سازمان را بشناسد و درک کند
  • استراتژی فروش را بر اساس ظرفیت نیروی فروش تعیین کرده و در زمان مناسب اجرا کند.
  • مشاور فروش باید از انرژی مثبت در تیم فروش اطمینان حاصل کند و از آن برای مقابله با چالش ها استفاده کند.
  • تعریف مشتریان بالقوه و بازارهای هدف جدید و همچنین نحوه رسوخ در بازار.
  • آموزش نیروهای فروش برای برقراری ارتباط صحیح و موثر با مشتری و همچنین پیگیری روند فروش.
  • حضور فیزیکی در نمایشگاه و کمپین تبلیغاتی سازمان به منظور گسترش سازمان در بین افراد خاص با شبکه ارتباطی.
  • رصد وضعیت کنونی بازار، شناسایی رقبا و نوآوری نوظهور در زمینه محصولات و خدمات فعلی سازمان.

با وجود اینترنت و افزایش دانش وآگاهی مشتری در مورد فروش

  1. آیا سیستم‌ فروش سازمان شما برای روبرو ‌شدن با ‌چنین مشتریان  هوشمند و خردمندی آماده است ؟
  2. آیا مدیریت فروش سازمان شما با تغییر شرایط بازار داخلی سازگار بوده است؟
  3. آیا نباید از فروش سنتی و فروش کلاسیک به نسل‌ بعدی سیستم‌  های فروش یعنی فروش حرفه‌ای برویم؟

اکنون زمان بومی سازی روش های نوین فروش جهانی را در ایران فرا رسیده است. به عبارت دیگر: جهانی بیاندیشیم و محلی و بومی پیاده‌سازی نماییم. در مورد سیستم مدیریت فروش سنتی، ابتدا بودجه مشتری و سپس خود مشتری مهم است.

مباحث اصلی سیستم مدیریت فروش حرفه‌ای

  • ایجاد ارزش برای مشتری
  • ارائه مشاوره مناسب به مشتری
  • وفاداری مشتری

روش مدیریت فروش قرن حاضر

  • ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان.
  • ایجاد ساختار سازمانی فروش که چالاک‌تر و سازگارتر هستند.
  • به دست آوردن مالکیت بیشتر کار و تعهد از فروشندگان با از بین بردن موانع عملکردی درون سازمان.
  • انتقال شیوه مدیریت فروش از فرماندهی به مربیگری.
  • تأثیرگذاری تکنولوژی های موجود برای موفقیت درفروش.
  • ادغام بهتر ارزیابی عملکرد تأمین کننده در طیف وسیعی از فعالیتها و نتایج.
  • استفاده از نظرات مشاوره فروش برای تقویت موقعیت تصمیم گیری

 

مدیریت فروش مشاوره فروش، مدیریت فروش حرفه‌ای (Sales Consulting) مشاوره فروش به سبک قدیمی و غیر علمی داستانی تکراری و حتی کسل کننده خواهد بود (زیرا مدیر هر سازمان در موردفروش تجربه زیادی دارد و چنین توصیه هایی برای آنها غیرقابل قبول است) و از طرف دیگر، در پایان مدت قرارداد هم تغییری در سیستم مدیریت فروش ایجاد نخواهد شد. تفکر فروش در ایران از حالت سنتی خارج‌شده و علت آن افزایش خرد جمعی و ارتقاء سطح علمی خریداران، آگاهی و دسترسی به منابع اطلاعاتی ناب است. البته این آگاهی در بین خریداران سایر کشورها جهان ازجمله کشورهای پیشرفته بیشتر است، زیرا که آنان در طول شبانه‌روز، در مقابل امواج کوبنده تکنیک‌های پیشرفته فروش و بازاریابی قرارگرفته و این مشتریان ازلحاظ دسترسی سریع و بی‌واسطه به منابع اطلاعاتی منصف و واقعی در مورد کالاها و یا خدمات از کشورهای جهان سوم آزادتر بوده و به خریداران خبره و حرفه‌ای تبدیل‌شده‌اند. فروش، یک بازی فوتبال است، بین دو تیم فروشندگان و خریداران، که در انتها هر دو تیم با نتیجه برد-برد زمین را ترک خواهند کرد.
مدیریت فروش در قرن21 نیاز به موارد زیر دارد
  • رهبری : ایجاد انگیزه و فرهنگ سازی در تیم فروش.
  • فناوری : طیف گسترده‌ای از ابزار های در دسترس فروشندگان.
  • نوآوری : تمایل به تفکر خارج از هنجارها و قانون ها و عادت ها  "Think Outside The Box".

خدمات شرکت مشاوره مدیریت مایان در مشاوره فروش:

  • با پشتیانی علمی و همچنین تجربه علمی مشاوره فروش حرفه‌ای Professional Sales Management  در بازار عمده و خرد فروشی (محصولات و خدمات) معمولی و حتی تخصصی مانند دارو و تجهیزات پزشکی در داخل و خارج کشور، بر آنیم تا تجربه های علمی و عملی را در اختیار سازمان‌های ایرانی قرار دهیم. نقش ما ارائه راه‌حل عملی بر اساس استراتژی‌های تنظیم شده سازمانی شماست.
  • آموزش مدیریت فروش حرفه‌ای برای مدیران واحد فروش و سرپرستان فروش منطقه‌ای و سرپرستان فروش بین‌المللی.
  • مهندسی و تحلیل فروش، تشخیص فرآیند فروش اینترنتی، تلفنی، حضوری
  • آموزش تکنیک‌های فروش حرفه‌ای برای افزایش موفقیت تیم فروش و فروشنده.
  • ارائه برنامه آموزشی و نقشه راه برای اطمینان  و جلوگیری از عدم موفقیت دوره‌ آموزش فروش حرفه‌ای.
  • تعیین استراتژی فروش.

 

مایان همراه مدیران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *